Boganmeldelse – Florida

Florida ( Anmelder eksemplar )
Forfatter: Lauren Groff
Forlag: Lindhardt & Ringhof
Sideantal: 271
Original Sprog: Engelsk (læst på dansk)
Vurdering: 3/5 stjerner

13ACB8C0-E34C-41B2-A739-624CB4FB7A1D

Jeg har længe gået og grublet over, hvorfor jeg ikke fandt “Florida” bedre end de 3/5 stjerner. Alle elementer til en fantastisk novellesamling er der. Lauren Groft er en dygtig forfatter, hun er dygtig til at opbygge, udforme og afslutte novellerne. Karakterene er flot skrevet frem, tematikkerne (moderskab, ensomhed, natur og Floridas/menneskets skjulte og mørke sider) er spændende. Hver novelle er i sig selv en interessant historie, og hele samlingen er et godt, solidt og flot stykke arbejde

Men, hvorfor elskede jeg den så ikke mere ? Jeg har brugt godt og vel tre måneder på at finde grunden, men jeg er ikke kommet frem til nogen. Måske er Lauren Groft og jeg bare ikke skabt til at være BBF (Best Book Friends).

Novellerne har hver især rumsteret rigeligt i min hjerne, og “Blomsterjægerne” har rumsteret lidt mere end de andre. Jeg så meget mere af mig selv i den novelle, end  jeg havde regnet med.
Siden jeg vendte den sidste side i bogen (i august), tror jeg ikke, der er gået en uge, hvor der ikke har været mindst een situation, hvor jeg har tænkt på en novelle fra bogen, har reflekteret over noget fra den, eller tænkt på en af karakterene.

5F87C6DC-1367-4E75-B4DE-F5BE88FE245C

Så hvorfor, HVORFOR!?, syntes jeg ikke, den var bedre?
Jeg melder pas, hejser det hvide flag, kaster håndklædet i ringen, jeg ved det simpelthen ikke.

Jeg vil dog alligevel anbefale den til alle, der søger en moderne, dyb og medrivende novellesamling, for jeg er helt med på, at det er mig, den er gal med. Jeg er overbevist om, at alle andre der nyder moderne noveller vil falde pladask for bogen. Læs den! ( Og tilgiv mig mine fejl).

Skriv en kommentar