Boganmeldelse – Voksne mennesker

Voksne mennesker ( Anmelder eksemplar )
Forfatter:Marie Grønborg Aubert
Forlag: Lindhardt og Ringhof
Sideantal: 168
Original Sprog: Norsk (læst på dansk)
Vurdering: 5/5 stjerner

Jeg læste Voksne mennesker i forlængelse af Må jeg kommer med dig hjem. Jeg beklagede mig en del over, at jeg ikke følte  jeg fik nok ud af novellerne,  jeg følte ikke historierne blev fortalt til fulde. I Voksne mennesker tager Marie Aubert overlegent revanche.

IMG_8756

Med en nænsom og unik direkthed tager Aubert pulsen på Ida, en moderne, barnløs single kvinde. Hun skriver sine figurer frem uden nogen dikkedar, og man bliver i romanen konfronteret med ens egen holdning til utroskab, moderskab, fælleskab og familie.

D74B8432-1EBF-4381-8490-97923B234A75

Aubert er helt ufattelig dygtig til med få ord, at trækker personer og situationer i forgrunden, og bringe de store følelser frem. 
Hendes skrivestil er intens, og jeg er personlig vild med forfattere, der kan skabe store fortællinger på få sider og med få ord. Det er et talent jeg beundrer enormt meget.  At denne lille roman skulle indeholde så meget og sætte så mange tanker i gang hos mig, havde jeg ikke regnet med.

Aubert har stjålet mit læserhjerte, og jeg kan næsten ikke vente til næste roman fra hende er klar. Mangler du den perfekte sommer bog at tage med på stranden eller i parken, vil jeg mene, at du i Voksne mennesker finder det perfekte bud.

Skriv en kommentar