Boganmeldelse – Må jeg kommer med dig hjem

Må jeg komme med dig hjem ( Anmelder eksemplar )
Forfatter:Marie Grønborg Aubert
Forlag: Lindhardt og Ringhof
Sideantal: 128
Original Sprog: Norsk (læst på dansk)
Vurdering: 3/5 stjerner

IMG_8760

Jeg modtog denne bog som en overraskelse fra Lindhardt og Ringhof, og selv om jeg som udgangspunkt ikke læser noveller, skulle den have en chance.

Dommen er, at jeg bare ikke kan forlige mig med noveller. Jeg får ikke nok ud af dem. Det føles, for mig, som om forfatteren har denne helt vildt fantastiske histore at fortælle, men at novellen kun er en forsmag, et lille glimt ind i den fulde historie, og en intro til karakteren. Som en pålægsplatte der er ude af stand til at stille min sult. Jeg sidder ved slutningen af novellen og føler det, som om jeg har tabt hele min is midt på et glohedt sommer fortov.

Når forfatteren Marie Aubert så er så ufattelig talentfuld, som hun er, skriver med nerve og lokker med spændende plots, ja så bliver jeg endnu mere skuffet og utilfreds over konceptet “noveller”.

731D43EC-3F7A-4A8A-9358-3238E38152E8

Og det er der, mit problem med denne novelle samling er. Jeg får ikke nok. Giv mig hver enkelt novelle som en fuld roman og jeg ville være fuldt ud tilfreds. Men når jeg ikke får mere end jeg gør, kan jeg heller ikke give mere end 3/5.
Mor er ikke sur, mor er skuffet (og en meget forkælet læser), tænk at give en novellesamling dårlige anmeldelser fordi man vil have mere. (Ak, tilgiv mig mit grådige læserhjerte).

For sprog, opbygning, historier og fortællestemmer får Marie Aubert 5/5- men samlet 3/5, fordi novelle formen ikke fungerer for mig. Men er du en flittig novelle læser, så skal du virkelig glæde dig til at læse “Må jeg kommer med dig hjem”. Den vil stjæle dit novelle elskende hjerte.

1 thoughts on “Boganmeldelse – Må jeg kommer med dig hjem

  1. Pingback: Boganmeldelse – Voksne mennesker | This Fictional Life

Skriv en kommentar