Boganmeldelse – De heldige

De heldige( Anmelder eksemplar )
Forfatter:Georgia Hunter 
Forlag: Politikens Forlag
Sideantal: 475
Original Sprog: Engelsk (læst på dansk)
Vurdering: 5/5 stjerner

Jeg har læst en del om Holocausten, både bøger og artikler, men intet af det, har rørt mig så dybt som “De heldige” har gjort.
Georgia Hunter skriver fuldstædigt faktastisk, og med en kæmpe sans for detaljer, der bringer nerverne helt frem til kanten af linjerne i alle situationer.
Hun formår, at skrive alverdens landskaber, følelser og rædsler frem, så du som læser føler, at du står lige i udkanten af scenarierne – gennem hele bogen.

I De heldige, kommer vi gennem Georgia Hunters egen families historie, helt ind under huden på de rædsler, der udgjorde Holocausten. Det er sjældent set, at en forfatter vælger flere hovedpersoner i en Holocaust beretning og breder historien så meget ud. Men denne bog er et samlet billed på en hel families kamp for overlevelse, og det er det, der gør den så interessant og rørende.

Bogen er fra start til slut skrevet, bearbejdet og researchet med en omhu og respekt, der kun findes, når forfatteren er så tæt på karakteren og stoffet, som det er tilfældet her.

Bogen får ubetinget 5/5 stjerner. Det er svært for mig at udtrykke mig tydeligt nok og til fulde beskrive, hvor meget denne bog rørte mig. Jeg følte mig så ufattelig priviligeret og heldig, efter den sidste side var læst, og bogen blev lukket. Et meget stor tak til Georgia Hunter for det kæmpe arbejde hun har lavet, for at dele sin families histore med os andre, og tak til dig når du nu løber ned til den nærmeste boghandler og køber dit helt eget eksemplar. For det kan du godt fornemme, du bliver nød til, ikke ?

Skriv en kommentar