Silles yndlingsbloggere: A Clothes Horse

 Kan I huske da jeg introducerede jer for Kaylah fra The Dainty Squid? Jeg fik lyst til at fortælle jer lidt om anden af de bloggere, der inspirerer mig i det daglige, både til mine egne bloggerier, tøjstil (som om jeg har sådan en) og whatnot. I dag skal vi således kigge lidt på…

Rebecca fra A Clothes Horse

hair-1_zpsgvqvbktq

Jeg faldt over Rebeccas blog for flere år siden, da jeg scrollede igennem et tilfældigt skriv om korthårsfrisurer hos Rookie Mag. Hendes superkorte, fine pixie cut var det der først tiltrak mig, men da jeg begyndte at vende tilbage til hende blog fra tid til anden, opdagede jeg at hun havde adskillige kvaliteter som jeg fandt interessante, og som stadig gør at jeg nyder at læse med på hendes blog.

Rebecca er 30 år og fra USA, men har boet flere forskellige steder i verden. For nogle år siden blev hun gift med irske Thomas og de bor sammen i det fineste lille gate house i Irland. En del af Rebeccas blogindlæg har over de seneste år været inspireret af den vilde, irske natur – og jeg er da slet ikke misundelig over at hun har sin hverdag midt i alt den irske herlighed, ih nej…

Rebeccas blog handler i grove træk først og fremmest om hendes store interesse for mode og personlig stil. Men hvor jeg ofte finder de typiske modeblogs lidt ensformige, letbenede og kedelige, er der altid en stor mængde professionalisme og arbejde bag Rebeccas ord og billeder. Hun er en fremragende fotograf, og selvom en del af hendes fotos lægger sig op ad de sædvanlige outfit-billeder med tøjet i fokus, lader hun også sin kreativitet og originalitet skinne igennem. Hendes outfits ligner ofte udklædning eller cosplays mere end egentlig mode, og det går fint i tråd med hendes mantra om at mode skal være sjovt, personligt og uprætentiøst.

Rebeccas blog er ikke bare fyldt med æstetisk smukke billeder og quirky outfits. Hun skriver også fint og velovervejet, og diskuterer gerne ting som kønsroller. Jeg husker især et fremragende lille indlæg om den stereotypiske, yndige kvindetype som folk så ofte bruger som deres muser. Det er altid interessant at følge med i hendes ofte kritiske stillingtagen til sig selv og sit virke som modeblogger.

Ekstra skægt er det at følge hende og manden Thomas’ spøjse fotoprojekter. De har efterhånden en række gakkede fotoserier med mildest talt makabre undertoner, der startede med at Thomas legede Michael Meyers i en forfalden forlystelsespark. De har også taget en række (lettere creepy) bryllupsrejseinspirerede billeder for at fejre deres bryllupsdag, og Rebecca har skrevet et herligt indlæg om, hvordan hverdagen ser ud når man er gift med Meyers.

Jeg har altid svært ved at sætte ord på, hvad og hvem der reelt inspirerer mig, og hvad jeg bruger denne inspiration til. Rebecca er en af de bloggere, jeg har fulgt i længst tid, men jeg kan faktisk ikke forklare, hvorfor jeg er så vild med hendes blog. Er det fordi hun er lige så lille som mig, og jeg derfor nemmere kan bedømme outfits på hende end på høje mennesker? Er det fordi vi klippede vores hår af omtrent samtidig? Er det hendes kreativitet og selvstændige virke som blogger? Jeg ved det ikke. Men jeg elsker at vende tilbage til hendes blog gang på gang og fordybe mig i hendes verden.

Hvilke bloggere lader I jer inspirere af?

– Sille

 

 

Jeg ejer ikke nogen af billederne i dette indlæg. De er alle © A Clothes Horse.

2 thoughts on “Silles yndlingsbloggere: A Clothes Horse

Skriv et svar

