Jul i juli – The Christmas Song Book Tag (Silles svar)

I dag skal vi lege! Jeg er blevet tagget af Julie i Lunas tag-leg, Jul i juli. Jeg nåede dog ikke at få svaret på tagget i juli, så vi leger at jul i august også er en ting. Luna skrev følgende om tagget:

Det er i dag den 24. juli og derfor synes jeg det er på tide med et jule-bogtag! Savner I ikke også julen? Jeg synes i hvert fald der er længe, længe til! 
Jeg kunne ikke være mere enig, Luna. Med årene er jeg blevet mere og mere glad for alle fire årstider (selv sommer), men julen har en helt særlig plads i mit hjerte. Så hvorfor ikke fejre den flere måneder for tidligt, egentlig? Jeg tagger Kirstine fra Thoughts In Purplue, Kathrine fra Bibliotekattens Bøger og Rikke fra Flyv med mig.
3b7888a3fc7d670de77d29a8cdcc1614--christmas-lettering-christmas-fonts


1. “You’re a Mean One Mr. Grinch”: Nævn en ondskabfuld karakter du ikke kan lade være med at elske.


Altså, nu ender han jo med slet ikke at være så ondskabsfuld igen (SPOILER), men jeg er altså ret vild med Severus Snape. Han er så goddamn mean hele vejen igennem, men man kan jo ikke andet end at holde af ham.

2. “All I Want for Christmas is You”: Hvilken bog håber du der ligger under juletræet?

Åh gud, der er simpelthen så mange. Det er svært at vælge, men jeg ville ikke have noget som helst imod at finde Neil deGrasse Tysons Astrophysics For People In A Hurry og Rosanna Pansinos Nerdy Nummies under træet.

3. “Rudolph the Red Nosed Reindeer”: Nævn en karakter som overlever store udfordringer og lærer at tro på sig selv.

Jeg skal passe på at jeg ikke spoiler for meget, men jeg bliver nødt til at nævne Kirsty fra Girlhood. Hun starter som en rigtigt sær karakter, men udvikler sig i en ret heldig retning. Girlhood er generelt en ret fed bog.

4. “Santa Claus is Coming to Town”:a) Hvilken karakter ville være på “uartig”-listen?Jeg har lidt lyst til at vælge Lotte fra Spektakelmagergade. Mest fordi jeg husker hende som den første litterære karakter, jeg som barn læste om, som ikke bare gjorde hvad de voksne sagde. Men hun var uartig på en cool måde.b) Hvilken karakter ville være på “artig”-listen?

Min første indskydelse er Jane Bennet fra Pride & Prejudice. Hun er på grænsen til at være en rigtig goody two shoes, nærmest lidt kedelig. Men hun er også godhjertet og alt det dér, og det er ikke hendes skyld at resten af verden er så ubehøvlet. Jeg kan faktisk ret godt lide Jane. Men sammenlignet med Elizabeth er hun lige lovligt artig.
5. “Frosty the Snowman”: Hvilken bog smelter dit hjerte?

Puha. Svært at vælge. Men den bog der senest har ramt mig lige i følelserne, er nok Aristotle And Dante Discover The Secrets Of The Universe“. (Psst, der er en anmeldelse lige her, hvis du vil vide hvorfor jeg smeltede.)

6. “Feliz Navidad”: Vælg en bog som foregår i et andet land, end der hvor du bor.

Hmm, langt de fleste af de bøger, jeg har læst på det seneste, har faktisk foregået et andet sted end herhjemme. Jeg vil være lidt kæk og nævne Dreamland: Adventures In The Strange Science Of Sleep. Den foregår ikke som sådan i drømmeland – men det handler om det. Så, øhm. Den er vel gangbar?
boger-december3

7. “It’s the Most Wonderful Time of the Year”: Hvilken juleagtig bog, bruger du til at sprede julestemningen?

Sidste år fik jeg faktisk læst en del bøger med julespredningspotentiale. De fleste af dem var herlige, men især The Snowman og A Child’s Christmas in Wales var solide stemningsspredere. Dog på ret forskellige måder.

8. “Sleigh Ride”: Hvilken boglig karakter, ville du fejre julen sammen med? (Det behøver ikke at være på kærlighedsmåden)

Det er lidt af en kliché, men jeg har længe drømt om at fejre jul på Hogwarts – eller måske bare hos familien Weasley. Der er et eller andet over kombinationen af traditionel jul og magi der tiltaler mig. Jeg forestiller mig en afslappet jul i hjemmestrikkede sweatre og pyjamasbukser, med masser af butterbeer i krusene, et kæmpe juletræ og tonsvis af chokolade og knas.
9. “Baby it’s Cold Outside”: Hvilken bog, som du ikke kunne lide, ville du sætte ild til, for at varme dig selv?

Woah, det er lidt Fahrenheit 451 at brænde bøger. Jeg tror ikke jeg kan komme på én eneste bog, der bør brændes. Eller. Måske en af mine dagbøger fra The Teenage Years, yikes!

10. “Do you hear what I hear”: Hvilken bog synes du alle bør læse?
Åh. Der er så mange bøger, der bør læses. Men off the top of my head vil jeg anbefale alle at læse Han danser på sin søns grav af Martin Kongstad. Og når man så er igang, synes jeg også man skal læse Der bor Hollywoodstjerner på vejen af Maria Gerhardt.
– Sille

One thought on “Jul i juli – The Christmas Song Book Tag (Silles svar)

  1. Pingback: Jul i juli – The Christmas Song Book Tag – thoughts in purplue

Skriv et svar

