Boganmeldelse – Hvor der er vilje

Hvor der er vilje  (The Clifton Chronicles #1) 
Forfatter:  Jeffrey Archer
Forlag: Lindhardt og Ringhof
Sideantal: 400
Sprog: Engelsk (Læst på dansk)

Unknowne

 

Åh Harry, Harry, Harry! Det hele startede så godt, vi blev så gode venner, du var så spændende, din stemme var så klar og stærk, din kamp så nobel.
Så overtog din mor historien, jo vist jeg kunne da leve med det, men det var bare ikke det samme vel?
Så overtog nr. 3, nr. 4, nr 5… og så synes jeg måske ikke det var så festligt længere.

Jeg var helt ærligt ved at opgive denne her bog. Den startede som sagt vildt godt, men jo flere sammentræf der var personerne imellem, og jo flere forskellige fortællere der blev puttet på historien, jo mindre blev min læselyst.
Den er utrolig god skrevet, det er slet ikke det, det blev bare for meget. Jeg havde det med denne bog, som jeg havde det med To brødre. Det blev lidt for meget af det gode til sidst.
Jeg endte med at snakke med den veninde jeg har lånt bogen af, om mine kvaler med den. Hun havde haft det på helt samme måde, men sagde jeg skulle hænge i, for “Helten Harry” kom tilbage og gjorde det hele godt igen.

Det gjorde “Helten Harry” i den grad! Og på trods af hvor negativ jeg var over det meste, endte jeg med at heppe, og til sidst med at bide negle. SIKKE EN SPÆNDENDE SLUTNING.
Jeg kan slet ikke vente med at læse 2’eren.

Bogen får, på trods af det flotte og rige fortællesprog, dens gennemførte persongalleri, og dens spændende slutning kun 3 ud af 5 stjerner. Alle de skiftende fortællere trækker virkelig meget ned for mig personligt. Jeg ville meget hellere have Harry til at fortælle det hele. Historien ville så være skrevet markant anderledes, det er jeg helt med på, men jeg tror det ville have været bedre i længden.

– Louise

Billederne er taget på Farvergården Kerteminde, vi takker for samarbejdet.

 

GemGem

Skriv et svar

