Fredagsfavoritter #12

Fredagsfavoritter er min ugentlige opsamling af de ting, der optager mig for tiden. Det er for det meste meget eklektisk, med alt godt fra havet indenfor spil, film, serier, bøger og musik. Jeg betragter disse indlæg som min mulighed for at gå lidt amok med ting jeg holder af, uden det store hensyn til popularitet og politisk korrekthed (hvornår har jeg nogensinde gået op i det?)

Adam Ellis’ striber

Jeg faldt helt tilfældigt over Adams tegneserier på Buzzfeed, engang for en milliard år siden, og jeg var vist egentlig solgt fra starten af. Jeg læser generelt ikke så mange tegneserier online, så hvorvidt hans streg er helt vildt unik og speciel ved jeg ikke. Men jeg elsker hans karakterers gakkede, gigantiske øjne, hans bragende sarkasme, sorte humor og det faktum, at hans hjerne tilsyneladende er lige så random og langt ude som min. Jeg mener, det her er jo et mega godt spørgmål: hvis Ariel rent faktisk er halvt menneske, halvt fisk, hvordan ser hendes afføring så ud? Og hvordan ville Disney-prinsesserne mon se ud hvis de havde skæg? Jeg kan anbefale at følge Adam på Instagram. Hvis du minder om mig er der dog fare for at du ofte vil sidde og råbe “JEG KAN RELATERE!” når du scroller gennem hans fremragende striber.

adamE

 

Traileren til Wonder

Sidste år læste jeg R.J. Palacios fine bog om drengen Auggie, der ikke ligner de andre børn. Det var en utroligt rørende historie, som gudskelov holdt sig fra at falde i de mest belærende, karikerede fælder og derimod gav et mangesidet vue ind i en verden, der på den ene side er helt almindelig og på den anden side så svær at sætte sig ind i. Til vinter kommer så filmatiseringen af bogen, med blandt andre Julia Roberts og Owen Wilson på rollelisten, og jeg må faktisk indrømme at den ser lovende ud. Den kunne nemt falde i de velkendte, rørstrømske, Hollywood’ske fælder. Men så længe den holder sig fra det værste pladder, og holder sig til stemningen i bogen, tror jeg bestemt at det nok skal gå godt. Jeg glæder mig!

 

Lowcost Cosplay

Jeg havde først lyst til bare at lade denne her stå, uden en forklaring. Så kom jeg i tanke om, at det ville være mærkeligt. Men ærlig talt, hvad vil I have at jeg skal sige? Det er costplay gone weird. Temmelig weird. Jeg aner ikke engang, hvem manden bag “projektet” er. Men hans Instagram gør ofte min dag mærkbart sjovere og tilføjer lige præcis den mængde WTF-effekt, jeg har brug for i mit liv. Tak, mærkelige cosplay-mand.

low

 

The One Memory Of Flora Banks

Jeg har sagt det før; denne lille perle skulle have været ferielæsning. Men så hungrede jeg en dag efter en god YA-historie, og kom i tanke om at Zoella havde haft den med i sin bogklub. Det er altid lidt knald eller fald når nogen anbefaler YA; enten er det så fyldt med sappy romancefortællinger at det halve kunne være nok, eller også rammer det plet. I dette tilfælde var historien overraskende nok lige i øjet. Flere gange undervejs hældede jeg til det første udsagn, men som historien skred frem blev jeg mere og mere grebet og efter endt læsning var jeg begejstret. Jeg skal stadig lige vende en del af historien i mit hoved et par gange, og så skal jeg nok prøve at sammenfatte en reel anmeldelse til jer. Det synes jeg at bogen fortjener.

IMG_20170526_132502_936

 

– Sille

Skriv et svar

