2017 – Så langt, så godt

Kan I huske dengang jeg prøvede nogle nytårsforsætter af, og musede lidt over det nye år i bøger, spil, film og serier? Well, jeg har lige opdaget at halvdelen af året nærmest allerede er gået. Jeg ved ikke helt, hvordan det kan lade sig gøre. Men lad os da fejre at der er gået et halvt år, med en lille opsamling af de mål, jeg satte mig dengang. Hvordan er det gået? Lad os kigge lidt på det:
img_20161230_154638_033
Film:
Jeg ville gå i biografen meget oftere
So far, so good. Jeg har ikke styr på, hvor meget jeg har været i biffen i 2017, men i gennemsnit har det vel været mindst én gang om måneden. Det er allerede langt mere end sidste år.
Jeg ville streame mindre og købe flere dvd’er
Urgh. Behøver vi virkelig snakke om det her? Jeg tror faktisk ikke at jeg har købt én eneste DVD i år. Shame!
 
Jeg ville gense langt færre film og serier, og i stedet se noget nyt
Denne her er lige på vippen, for sammensat med mine biografture har jeg faktisk set en del (for mig) nye serier og film. Jeg er dog adskillige gange faldet i fælden med liiiige at sætte et enkelt afsnit af Modern Family eller Friends på. Men der er stadig tid til at rette op på dette, og mange nye film og serier er heldigvis på vej.
 
Jeg overvejede at se fim og serier i samme kategorier som mine bøger, så temaerne fulgte hinanden
Nopety nope nope. Der er ikke sket en fløjtende fis på dét område. Og det kommer nok heller ikke til at ske, fordi jeg hurtigt blev træt af at læse efter temaer. Next!
 
Jeg ville se flere dokumentarer
Min første tanke var, at jeg da ikke har set én eneste dokumentar. Men når jeg tænker efter, har jeg både været igang med Cosmos, set Den anden side i biografen og er mere eller mindre tilfældigt faldet over andre interessante dokumentarer over de sidste par måneder. Så jeg er vel rimeligt on track på det område.
IMG_20170417_205014_659
Bøger:
 
Jeg ville gerne læse flere klassikere og bøger af “store” forfattere
Hnnng. Ærligt talt, jeg kan simpelthen ikke begribe, hvorfor dette var en prioritet. Jeg har ikke fået gjort noget ved det, og jeg har ingen planer om at gøre det – medmindre lysten pludselig melder sig, naturligvis. For jeg vil gerne læse klassikere; jeg gider bare ikke længere at læse dem fordi de er klassikere.
 
Jeg ville gerne læse flere bøger af kvindelige forfattere
Faktisk ret god med på denne hér, for jeg tror efterhånden at kønsfordelingen hos de forfattere, jeg har læst i år, er rimeligt 50/50. Måske endda med et lille flertal af kvindelige forfattere. Godt på vej!
 
Jeg ville læse flere bøger af udenlandske forfattere
Hov, denne her troede jeg af en eller anden grund ville blive et problem. Men ligesom med ovenstående kønsfordeling, tror jeg da umiddelbart at jeg har læst lige dele udenlandske og danske forfattere. Success!
 
Jeg ville lytte til flere lydbøger
Jeg gider ikke snakke om denne her. Moving on!
 
Jeg ville bruge flere penge på bøger
Been there, done that. Nogle gange tror jeg at det er mig, der holder gang i min lokale Bog&Idé. Men det hjælper naturligvis også at jeg er begyndt at bruge min Kindle, for jeg skal jo købe en bog før jeg kan downloade den. I perioder er udfordringen faktisk at holde lidt igen med bogkøbene, så det går den rigtige vej.
gam
 
Gaming:
 
Jeg ville spille færre open world-spil
Woop, det her er faktisk gået ret godt indtil videre! Jeg har både haft gang i Recore, et lille Tomb Raider-spil på min tablet, uendeligt meget The Sims 4 og Oxenfree. Naturligvis er jeg faldet i fælden og har spillet lidt sandbox et par gange, men det vigtigste er at jeg har skruet ned for mængden.
 
Jeg ville gerne afslutte flere spil
Bum bum, det var en sløv start, men jeg er da blevet bedre til det. Synes jeg selv… Masser af tid til at få det gjort, though!
 
Jeg ville prøve flere genrer, jeg ellers ikke spiller så tit
Se første punkt om færre open world-spil. Jeg er slet ikke færdig med at udforske andre genrer!
 
Jeg ville spille flere spil med kvindelige hovedpersoner
Meh, både og. Flere af mine seneste spil har vist haft kvindelige hovedpersoner, men ellers er det ikke noget jeg har lagt synderligt meget mærke til. Må hellere få gjort noget ved det!
 
Jeg ville måske deltage i et gaming-arrangement
Her er der ikke sket en skid. Jeg har simpelthen ikke kunne finde noget i Danmark der har vakt min interesse. Jeg vil dog ikke udelukke muligheden for at det kan ske inden nytår. Måske.

 

Lavede I nytårsforsætter for jeres læsning, filmkigning og gaming for dette år? Og har I levet op til det indtil videre?
– Sille

2 thoughts on “2017 – Så langt, så godt

  1. Herlig læsning 🙂

    Jeg har heldigvis ikke lavet for gaming i år, for så havde jeg fejlet den totalt! Har dog på fornemmelsen, at hvis der kommer en masse gråvejr i min sommerferie, så kommer jeg til at bruge en del dage på at spille, for jeg har lidt abstinenser. Har dog samtidig også svært ved at gøre det pt, for efter en lidt for lang og mørk vinter, er jeg stadig ved at fylde mine solceller op 😀

    På bogfronten går nytårsforsætterne dog fortrinligt. Jeg får læst langt flere temabøger, end jeg havde forventet, og da jeg har valgt en række af mine yndlingsgenrer, så er det dobbelt så godt 🙂

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    Like

    • Tak!

      Hæ, jeg må også indrømme at flere af mine fortsætter var lidt åndede, for jeg har tydeligvis ikke levet op til flere af dem. I øvrigt meget misundelig på dine temabøger, det kunne jeg simpelthen ikke holde til i mere end et par måneder! Godt klaret! 😀

      Like

Skriv et svar

