Alle vi voksne i Bulderby

Jeg tror de fleste voksne bogelskere har et eller andet forhold til Astrid Lindgren, og dermed også Alle vi børn i Bulderby.
For mig er  historierne om Bulderby tæt knyttet til minder om barndom og farmor, hendes gamle hus, ferier, overnatninger, regn på skråvinduerne og mine fætre.
Når jeg blev passet ved farmor (alene eller sammen med fætre), blev der altid læst højt af enten Bulderby eller Pippi. Jeg er også overbevist om, at hvis jeg spurgte farmor den dag i dag, om hun ikke gad læse højt for mig af bøgerne, ville hun med glæde gøre det.

Som barn tænkte jeg ikke videre over om der virkelig fandtes et sted i Sverige der hed Bulderby, men som voksen har jeg opdaget, at det gør der. Siden jeg gjorde dén opdagelse, har jeg været ret misundelig på de mennesker der var så heldige at bo der.

Og så kommer vi til den egentlige grund til det her indlæg:

ET AF BULDERBY HUSENE ER TIL SALG!

Jeg kunne, hvis jeg havde penge, var modig og selvstændig nok og alt det dér, købe det.
Altså jeg kunne bo lige der, midt i det hele, midt i historien.
Ej, men se det lige!

Kan du ikke lige se Lisa, Anna og Britta sidde der i stuen en kold vinteraften?
Se Lasse og Bosse komme løbende hed ad vejen for at lege? Eller Ole og Kirsten hænge på hegnet og følge med i hvad de voksne laver?

Jeg har desværrer ikke lige de der 6-7 hunderedetusinde kroner det koster, men hvis jeg havde! Nøj manner! Jeg ville inviter jeg alle sammen på sommerferie, og vinterferie, og juleferie og på weekend. Ja faktisk alt man kunne inviterer på, det ville jeg inviterer jeg på i Bulderby!
Hvem end der eneder med at være den heldige køber, så misunder jeg dem inderligt!

-Louise

4 thoughts on “Alle vi voksne i Bulderby

  1. Bulderby var sjovt nok også en af samtaleemnerne på kontoret i dag 😄

    En af mine kollegaer opdagede at huset var til salg, hvilket naturligvis lige skulle vendes med os andre. Åbenbart har han besøgt Bulderby engang på ferie, hvilket jo bare gjorde historien det bedre 😉

    Liked by 1 person

Skriv et svar

