Let’s Talk #2 – Drop rengøringen og læs bøger, uden dårlig samvittighed !

Jeg indrømmer det blankt og uden at blinke: Jeg er på ingen måde husmoderlig!
Jeg hader at gøre rent og rydde op. Jeg får ikke den der “Nøj hvor har jeg udrettet noget” -eller “Wauh, hvor er her dejligt at være nu”-følelse i kroppen. Jeg føler mig altid beskidt og føler jeg har spildt min tid.

Det betyder dog ikke, at jeg ikke fra tid til anden sidder med en bog i hånden og kigger rundt i min lejlighed og tænker “Hvis sundhedsstyrelsen kommer forbi lige nu, så bliver Trille og jeg  fjernet, det er helt sikkert” (overdrivelse kan forekomme, for lige at sætte tingene på en spids)Og så er det den dér dårlige samvittighed kommer krybende, sigende ind i stuen og planter sine fødder midt oven i den gode stemning.

MEN GUTTER OG GUTINDER! JEG HAR FUNDET KUREN MOD DEN DÅRLIGE SAMVITTIGHED OG DEN ER SVENSK!

Og den er sateme effektiv, efter bare 5 minutter er jeg HELT kureret for dårlig samvittighed.

Men hvad er denne kur så? Jo det er en Facebook-gruppe ved navn “Family living – the true story” . Den går ud på, at helt almindelige svenskere (og danskere) deler billeder af hvor klamt de bor, hvor galt det kan gå når man laver mad, hvad børn kan udsætte en for og hvad et hektisk familieliv gør ved det idylliske billede de fleste mennesker har af familielivet.

Vi tager lige tre af de gode:

17626448_10154196063831621_5089361138309493668_n
Vi har: Hvad gemte der sig under sofaen? Og så får jeg det rigtig godt med mig selv, for så meget kan der jo slet ikke være under en topersoners banansofa!

17883950_1685608024799418_544290723611251594_n
Vi har: Hvor meget lort kan der stå i et køkken, før du er nødt til at vaske op. Og så har får jeg det rigtig godt med mig selv, for der står aldrig opvask hos mig, kun efter natmaden, men den bliver jo taget om morgenen!

17952946_10155035885338819_1563289204338719077_n

Vi har: Øko-grøn- gulvskrubben. Min er slet ikke så klam jo! JEG ER MEGET MERE VOKSEN END DAMEN MED BØRN, DER HAR TING VOKSENDE I GULVSKUBBEN. JUBII!

Efter cirka 5 minutter, og 10-12 billeder, plejer jeg at kigge rundt i min lille skæve lejlighed og tænke: ” Arh, det er slet ikke så slemt som jeg bilder mig selv ind”. Og så læner jeg mig tilbage i puderne, kalder på katten og læser et kapitel til.

Selv tak!

– Louise

2 thoughts on “Let’s Talk #2 – Drop rengøringen og læs bøger, uden dårlig samvittighed !

Skriv et svar

