Fredagsfavoritter #5

IMG_20170414_133559


The Sims 4

Hvis jeg virker lidt fjern for tiden, så skyldes det at jeg for nylig købte ny computer og straks derefter downloadede The Sims 4. Ovre hos Hva’ Fan snakkede jeg for nyligt om mine Sim-cravings, som efterhånden har stået på i nogle måneder, og det føles bare så godt at få afløb for dem. Måske lidt for godt. Jeg kan i hvert fald ikke huske hvornår jeg sidst har afsluttet en bog, og jeg er bagud med flere af mine anmeldereksemplarer. Ups. Til gengæld er jeg fantastisk godt underholdt, og når jeg sidder og bygger og indretter huse i spillet, kan jeg samtidig drikke te, høre radio og glemme alt omkring mig. Og nej, jeg ved godt at det ikke er det samme som at læse en bog, meditere eller farve i antistress-malebøger. Men jeg har lagt mærke til at jeg går ind i en tilstand der svarer til, hvordan jeg har det, når jeg for eksempel bliver fanget af en bog. Jeg har derfor besluttet at det er okay at sætte en del tid af til det, i hvert fald nogle gange om ugen – så længe jeg ikke begynder at snakke Simlish, eller der svæver sådan en grøn dims henover mit hoved. Hvis det sker, må I gerne ringe efter hjælp.

 

I Don’t Feel At Home In This World Anymore

Tilfældigvis så jeg for noget tid siden et interview med Elijah Wood, omhandlende en ny film han spiller med i. Jeg tænkte ikke videre over det, men da mine forældre og jeg skulle vælge en film på Netflix forleden, faldt valget på I Don’ Feel At Home In This World Anymore. Og det viste sig at være et temmelig godt valg. Filmen handler om Ruth, en sygeplejehjælper der er træt af verden og den måde, folk behandler hinanden på. Da nogen begår indbrud i hendes hus, beslutter hun og hendes nabo Tony at tage sagen i egen hånd og finde forbryderne. Det er dog sværere end som så, og det går ikke helt efter planen. Filmen er gennemstyret af en knastør, underspillet humor og Elijah og Elizabeth Lynskey er aldeles fremragende i hovedrollerne. Det er sådan en ‘jeg ved ikke helt hvad der foregår, men jeg kan ret godt lide det’-film, og som min far sagde: “Selvtægt er jo altid underholdende!” Et must see for alle der kan lide gode, gedigne indiefilm der ikke gør det store væsen af sig.

 

American Gods

Jeg ved godt at jeg allerede har nævnt denne her trailer for nogle fredage siden. Men jeg er stadig ret pjattet med den, så jeg tillader mig en gentagelse. Lev med det. Som jeg også nævnte dengang, har jeg aldrig læst bogen. Og som Gaiman-fan gør den slags lidt nas at indrømme – der er bare flere andre af hans bøger der har haft mere held med at fange mig, I guess. Jeg har dog lyttet en del til lydbogen på Audible, engang i tidernes morgen, og jeg kan faktisk virkeligt godt lide den. Så hvorfor er jeg ikke blevet færdig endnu? Jeg aner det ærligt talt ikke. Det er en af den slags bøger der nok skal blive læst en dag, og så må det nøjes med at være en slags pligtlæsning. Nå, men som sagt: for nyligt kom traileren til tv-serien der er baseret på bogen, og hold. nu. kæft. den. ser. så. FED. UD! Der er dyster mystik, guder (sjovt nok), blod og karakterer jeg glæder mig til at stifte bekendtskab med. Jeg synes især at Ian McShane ser ud til at være det perfekte valg som Mr. Wednesday, og åh, Crispin CloverPeter Stormare, Gillian Anderson og Kristin Chenoweth er også på rollelisten. Det lover altså virkelig godt, gutter. Jeg glæder mig! Kan I fornemme det?

 

Gourmet Gaming

For nyligt havde Hva’ Fan (som jeg også skriver for) et interview med Trine fra Nerdy Treats. Trine laver opskrifter på mad og drikke fra spil, bøger, film og TV, og jeg har brugt en del tid på at scrolle savlende igennem hendes madunivers. Hendes blog fik mig til at tænke på hedengangne Gourmet Gaming; en blog jeg før i tiden besøgte ret tit, og som i flere år har været dedikeret til opskrifter inspireret af alskens spil. Desværre ser det dog ud til at bloggen ikke længere er aktiv. Damn. Nå, men Daniella Zelli, der i sin tid drev bloggen, er min heltinde. Ikke nok med at hun er gaming-nørd; hun er også en haj til at finde på opskrifter, og på trods af at hun ikke har nogen professionel erfaring med madlavning, ser det hun fremtryller altid lækkert ud, selv når det indeholder gakkede farver og ingredienser. Det fabelagtigt nørdede ved Danillas værker er nemlig at hun ikke holder sig tilbage. Naturligvis skal maden kunne spises, og den skal helst smage godt, men det skal først og fremmest være så tæt som muligt på det man kan finde i det pågældende spil. Jeg er en klovn i et køkken og gider sjældent at lave mad fordi jeg synes det er så keeeedeligt. Paradoksalt nok vil jeg altid gerne spise noget (jeg mener det: altid!), så jeg arbejder på at få lyst til at gå mere i køkkenet – og her kommer Daniellas opskrifter mig forhåbentlig til undsætning. For hvis ikke tanken om, at kunne sætte tænderne i en hjemmelavet ret der lige så godt kunne være med i et spil kan få mig igang i køkkenet, så er der vist ikke meget håb for mig. Så betragt dette som et løfte til mig selv (og andre) om at jeg vil begynde at svinge grydeskeerne lidt oftere. Jeg påtænker at mit mål kunne være D’Ni Mushroom Bread fra Myst eller The Cake fra Portal, men jeg starter nok lidt mere low key. For eksempel med en energibar fra The Walking Dead, eller en Mushwroom Stew fra Minecraft. Skal bare lige finde en beholder til alt mit mundvand først.

gourmet_gamer
Billede fundet her.

– Sille

One thought on “Fredagsfavoritter #5

  1. Pingback: Dewey’s Readathon – Læses vi ved? | This Fictional Life

Skriv et svar

