Forårsbog-tag – Silles svar

Det er forår, og tid til at lege! Derfor har Luna fra Lunas Kaffekrog været skidesød at tagge os i en bogleg om forårslæsning. Yay! I dag får I min besvarelse, og i næste uge kan I læse, hvad Louise har svaret. Vi siger mange tak for tagget, og sender det fluks videre til Ann-Kristina fra Ord fra en bibliofil. Vi håber du vil lege med!

Hvilken bog minder dig allermest om forår?
Ronja Røverdatter, uden tvivl! Min barndomsdrøm var at rende barfodet gennem en anemonebeklædt skov og forårsskrige sammen med Ronja, Birk og de vilde heste. Det er Astrid Lindgrens skyld at jeg er så vild med anemoner.

 

1477679_1490073902

 

Hvilken bog glæder du dig mest til at læse her til foråret?
Jeg glæder mig helt vildt til at læse Neil Gaimans Norse Mythology, og så venter jeg på at få tid til at læse Dreamland af David K. Randall. Jeg har også smugkigget lidt i Hvad nu hvis? af Randall Munroe, og jeg tror at jeg skal have fingrene i Stranger Than Fanfiction af Chris Colfer.

Hvilket bogcover får dig altid til at tænke på forår?
Det var overraskende svært at komme i tanke om et passe forårscover, for jeg havde egentlig bare lyst til at sige Ronja Røverdatter igen. Men da jeg svarede på et af svarene længere nede (det med blomsterne) kom jeg til at tænke på Jill Alexander Essbaums Hausfrau. Ikke fordi bogen er specielt forårsagtig og opmuntrende, men fordi coveret er så goddamn lækkert.

husfrau

 

Vis et billede af en bog med en sol på!


sun

Jeg snyder lidt, for det er ikke rigtigt en sol og jeg har faktisk endnu ikke læst bogen. Men jeg elsker coveret til I’ll give you the sun. Det er dejlig simpelt, men samtidig farverigt.

Har du en yndlingsgenre når det er forår?
Ikke umiddelbart, men lige i år craver jeg gode YA-bøger. Mit læsetema tillader det ikke i denne måned, men i maj måned tror jeg at jeg skal læse lidt “lette” ungdomsbøger.

Hvilken bog vil du allerhelst læse udenfor?
Hvad som helst på min Kindle! Jeg elsker at læse på den, og hvis jeg skal læse udendørs eller bare andre steder end min vante læseplads, foretrækker jeg klart at slippe for blafrende papirsider. Det skal dog lige nævnes at jeg sjældent læser udendørs, da jeg har svært ved at koncentrere mig. Det er meget nemmere at fokusere på læsningen når man er indenfor, synes jeg.

Vis et forårsbillede af dig selv! (gerne med din yndlings forårsbog)

IMG_20170323_143559_744

Ikke med en bog, men alligevel lidt forårsagtigt. Det er i hvert fald en forårsselfie; taget den første dag jeg smed vinterfrakken og hoppede i noget lettere. Ah, hvilken skøn fornemmelse! Jeg ligner lidt en frø, men i det mindste er jeg en glad frø.

Er du til blomster? Hvilken bog med blomster på er din yndlings?

Jeg elsker både blomster, planter og træer – især på denne årstid. Det er lidt trist, men jeg tror det må være nyligt afdøde Maria Gerhardts Der bor Hollywoodstjerner på vejen. Jeg fik bogen i fødselsdagsgave for snart et år siden, og jeg elsker den. Selvom blomsterne på forsiden er visne, er de stadig fine.

23305860
Hvilken bog læser du lige nu?
Jeg har gang i flere bøger lige nu, og skulle måske gemme et par stykker til en anden gang, for jeg bliver ærligt talt forvirret af så mange historier. Lige nu står den på The Handmaid’s Tale, Hidden Figures og et par anmeldereksemplarer. Så mange bøger, alt for lidt tid; det er det sædvanlige problem.

– Sille

3 thoughts on “Forårsbog-tag – Silles svar

  1. Pingback: Forårsbog-tag – Ord fra en bibliofil

  2. Pingback: Forårsbog-tag – Ord fra en bibliofil

  3. Pingback: Dagbog fra Readathon-land – April 2017 | This Fictional Life

Skriv et svar

