Fredagsfavoritter #4

Det her interview med Emma Watson (og en flok killinger)

Forleden fik jeg endelig set Skønheden & Udyret (anmeldelsen er på vej, don’t worry) og siden da har jeg været rimelig pjattet med alt muligt relateret til filmen. Udover at lytte til soundtracket i tide og utide, er jeg især faldet for nedenstående Buzzfeed-interview med Emma Watson. Der er egentligt ikke så meget andet i det. Det er bare Emma Watson. Der bliver interviewet. Af Buzzfeed. Med en masse små killinger. Der leger. Og er nuttede. Og ikke giver en fuck for, om de er med i et vigtigt interview. The feeeels! I øvrigt har Buzzfeed også lavet denne video, der går ud på at castet fra filmen tager en quiz for at finde ud af, hvilken Disney-prinsesse de hver især minder mest om.

Ross Marquands parodier

Jeg er simpelthen så lykkelig for at jeg faldt over denne lille perle af en video på Facebook. Faktisk kender jeg overhovedet ikke Marquand, på trods af at jeg har set en del Walking Dead (hvis han er med i en af de nyeste sæsoner, må I gerne lige holde inde med spoilers). Men nogle gange skal der ikke det store bekendtskab til. Nogle mennesker lader bare til altid at være 67% mere cool end os andre. Især når de kan imitere folk så blændende skarpt, at det næsten må være fake. Især er jeg helt smadret over hans udgave af John Malkovich der udgiver sig for at være Kate Winslet i Titanic. Det. Er. Så. Skægt! Og hans smil i slutningen af hans imitation af Ewan McGregor som Forrest Gump… Woah. Jeg smelter fuldstændigt. Og hans version af Kevin Spacey er næsten uhyggeligt tæt på den ægte vare. Jeg har set videoen mindst ti gange bare i dag, og jeg vil opfordre dig til også at se den, hvis du har den mindste smule interesse i sublimt skuespil og synes parodier er sjove. Og så skal jeg beklage hvis der er lidt baggrundsstøj; det er bare lyden af min hjerne der eksploderer. Igen og igen.

Perfume Genius

Jeg har i og for sig lyttet til Perfume Genius i et stykke tid. Jeg faldt for æstetikken i hans musikvideoer; jeg kan ikke helt få nok af hans inliners og de fjerklædte dansere i nedenstående. Men først for nyligt satte jeg mig for rent faktisk at lytte lidt mere indgående til hans tekster, og så var jeg for alvor solgt. Indrømmet: jeg har indtil videre kun lyttet til Fool, Queen og et par andre singler. Men jeg er helt væk i den melankolske, næsten dystre stemning og de alvorlige toner der ligger under den umiddelbare glamour og de fine farver. Fool er både stærk og trist, og handler om den stereotypi, homoseksuelle mænd ofte udsættes for: at han, på baggrund af sin seksualitet, naturligvis har smag for mode og indretning, og derfor må finde sig i at være mange kvinders (påtagede) flamboyante tilbehør. Ligeledes handler Queen om den snævertsynede idé om, at alle homoseksuelle mænd agerer på en bestemt måde, at de kan sættes i bås og at deres gøren og laden bør frygtes. “No family is safe / When I sashay” kører ofte rundt i hovedet på mig hvis jeg føler mig lidt slatten, og kraften bag ordene og musikken formår altid at løfte mig op og gøre min dag bedre.

Traileren til American Gods

Som Gaiman-fan gør det her faktisk lidt ondt at indrømme: jeg har ikke læst American Gods. Jeg ved det, jeg er verdens dårligste fan. Jeg har dog hørt noget af bogen som lydbog, så jeg kender lidt af historien og glæder mig af samme årsag åndssvagt meget til at tv-serien får premiere. Den ligner en serie, der bare er lige up my alley: dystre scenarier, mystiske guder, spændende karakterer og et univers man kan fordybe sig i. Desuden ligner karaktererne fra traileren umiddelbart de karakterer, jeg dannede mig billeder af da jeg hørte lydbogen – og det sker ellers ikke så tit. Jeg ser virkelig frem til at serien får premiere, så jeg kan tage på eventyr med Shadow og Wednesday. Så er spørgsmålet så bare, hvor pokker man kan streame serien her i Danmark. Bum bum.

 

– Sille

Thumbnail-kilder: her, her, her og her.

One thought on “Fredagsfavoritter #4

  1. Pingback: Fredagsfavoritter #5 | This Fictional Life

Skriv et svar

