Det litterære apotek – Ikke den rette medicin

16238041_10212302801470376_981170963_n

Jeg har læst så mange rosende og fantastiske anmeldelser om Det litterære apotek. Da jeg læste Ann-Kirstines anmeldelse af bogen, var jeg overbevist: den måtte jeg læse hurtigst muligt. Jeg fik den reserveret på biblioteket, og helt magisk gik der kun 4 dage, så havde jeg den hos mig. Jeg manglede lige 40 sider i Vindens Skyggemen den blev hurtigt læst færdig, anmeldt og leveret videre til den første på låne-ventelisten. Og så var jeg ellers klar til at dykke ned i apoteket.

Og jeg blev så skuffet. Jeg havde slet ikke troet at det ville være så meget kærligheds-romantik-drama. Jeg opgav den, da hovedpersonen stod og lavede mad med en kvinde i sit køkken. Der gik alt for meget Danielle Steel i den, og jeg kunne slet ikke rumme alt det pladderromantiske der blev serveret for mig.

Jeg havde troet bogen ville handle meget mere om “apoteket”, om de skæbner det påvirkede, og de mennesker der blev hjulpet. Meget mere om magien ved den rigtige bog på det rette tid og sted. Men i stedet sad jeg med 2 forliste kærlighedsforhold, og kampen for at komme videre.

Måske skyldes det at Vindens Skygge handler om netop det ovenstående at jeg gav op så hurtigt. Det tror jeg tildels, jeg kunne ikke lige rumme endnu en dramatisk og indviklet  kærlighedsroman.

Men har jeg givet for hurtigt op? Jeg læste også Bachs Bøgers anmeldelse af bogen, og hun sad også tilbage med en skuffelse. Og med  samme følelse som mig; det hele startede så godt, men så drejede bogen ned ad en uventet sti, og mistede det man troede den ville være.

Hvad er din mening? Har jeg opgivet for hurtigt? Er min dårlige samvittighed over for min opgivelse berettet? Har du måtte opgive den, eller faldet du i svime over den, og hvorfor?

-Louise

6 thoughts on “Det litterære apotek – Ikke den rette medicin

  1. Jeg kunne virkelig godt li’ konceptet med et litterært apotek og hele den bogbåd holder maks. Men selve kærlighedshistorien brød jeg mig virkelig heller ikke om! På originalsproget hedder bogen i øvrigt Das Lavendelzimmer – giver det lige nogle andre associationer oder was? Har også anmeldt den på bloggen, hvis du skulle få lyst til at læse mere.

    Liked by 1 person

    • Pinligt men sandt: Jeg må se mig slået af din litterære henvisning angående Das Lavendelzimmer 😦

      Jeg læste lige din anmeldelse, og jeg havde end ikke opdaget opskrifterne bagerist i bogen! Men jeg elsker også iden om bog-båden, jeg kunne bare ikke med kærligheden 😦

      Like

    • Der var også sådanne jeg havde. Titlen indeholder bare så meget lovene og godt ! Men så syntes jeg plader romantikken tog over, det er der inter galt i, det var bare ikke det jeg havde regnet med bogen ville være.

      Like

Skriv et svar

