5 fredagsfavoritter: Silles nytårsforsætter – Gaming

Det her er den sidste omgang nytårsforsætter, det lover jeg. Denne gang har jeg tænkt lidt over, hvad min xbox og jeg håber at opleve i år. Det er blevet til en lettere blandet liste, der bl.a. er inspireret af Gamers With Jobs.

I 2017 vil jeg…

Spille færre open world-spil

Jeg holder aldrig op med at være forelsket i sandboxspil, for jeg elsker når der er dømt fri leg og vælten rundt i store, detaljerede verdener – men det har I nok opdaget. Det er lidt ligesom i en rigtig sandkasse, faktisk. Men jeg har efterhånden erfaret, at jeg sjældent får afsluttet de mange spil, jeg går igang med, og det er ærligt talt synd og skam. Der er simpelthen til så mange timer, dage, uger og måneders gameplay, at det indimellem bliver for meget. Så i 2017 vil jeg prøve at holde lidt igen med min yndlingsgenre og begynde at bruge denne når jeg har brug for ren afslapning, uden for mange regler og faste rammer. For jeg mener trods alt stadig, at genren har meget at byde på.

giphy.gif

Færre cowboy-stunder til mig i 2017. Bortset fra når det nye RDR2 kommer til efteråret, naturligvis.

 

Afslutte flere spil

I forlængelse af ovenstående synes jeg måske det er på tide at få afsluttet nogle af de mange spil, jeg kaster mig over. Mit problem er uden tvivl, at jeg lægger mange timer, meget energi og (lidt for) mange følelser i spillene, især hvis det er et spil med character customization. Jeg mener, jeg har jo på en måde født den dér karakter jeg har brugt så mange timer på… Eller. Klam tanke. Men jeg kommer under alle omstændigheder til at være lidt øm over mine karakterer, og hver gang jeg kan mærke at jeg er ved at være ved den sidste mission sætter jeg bremsen i, og enten spiller jeg kun sidemissioner, eller også lægger jeg spillet på hylden og glemmer alt om det. Det er for dumt, for har man overhovedet rigtigt spillet et spil hvis man ikke har oplevet den store finale?

 

Prøve flere genrer, jeg ellers ikke spiller så tit

Her tænker jeg især på first person shooters, og ligesom jeg nævnte i punkt 1 vil jeg virkeligt gerne spille mange flere spil med en lineær historie og knap så meget lallen omkring. Generelt trænger jeg til at udfordre mig selv, og eftersom jeg mildest talt er elendig til alt med first person, synes jeg det må være et passende sted at starte. Jeg vil også gerne prøve flere platformspil, flere onlinespil og mere co-op. Det er endda muligt at jeg investerer i et headset. Om ikke andet kan jeg så begynde at svare igen når mine holdkammerater i The Division råber “OH MY GOD I TOLD YOU TO SHOOT HIM, WHAT THE FUCK ARE YOU DOING?!”

giphy (1).gif

Mange flere muligheder for at redde verden sammen med seje damer som Faith, tak.

 

Spille flere spil med kvindelige hovedpersoner

Den giver lidt sig selv, ikke? I 2016 kan jeg ikke erindre at have spillet andre spil med en kvindelig hovedperson end Life Is Strange – udover DA: Inquisition, men det var vist mest fordi jeg selv valgte at min hovedperson skulle være en kvinde. I 2017 vil jeg fyre op for Tomb Raider og andre spil, der er drevet af en kvindelig hovedperson – Guderne skal vide, at spilindustrien kunne trænge til en overhaling på det punkt. Men mere om det i et kommende indlæg.

Måske deltage i et gaming-arrangement

Da jeg deltog i Bogforum sidste år med stor succes, gav det mig blod på tanden. Jeg kom i tanke om at der selvfølgelig også afholdes konferencer og arrangementer for gaming-industrien, så i år vil jeg prøve at finde noget der falder i min smag. Herhjemme kan man selvfølgelig gå til Copenhagen Games, men det kræver at man har en interesse i de spil der primært spilles dér, såsom Counter-Strike og Hearthstone – hvilket jeg ikke rigtigt har. Det ultimative, udover de helt store cons i USA og andre steder (som jeg nok aldrig kommer afsted til) ville være GamesCom i Tyskland eller lignende. Mit dagpengebudget holder naturligvis ikke til dette, men åh. The dream, manner.

 

Hvad håber du at spille mere af i år? Kan du anbefale mig nogle ting og nogle spil ud fra mine forsætter? Så holla at me, jeg vil altid gerne have ny inspiration og nye idéer!

– Sille

One thought on “5 fredagsfavoritter: Silles nytårsforsætter – Gaming

  1. Pingback: 2017 – Så langt, så godt | This Fictional Life

Skriv et svar

