Julebogbytteri – Louise

Version 3
Nogle mennesker får bare fantastiske idéer! Et af de mennesker hedder Mette.

Mette har fået den fantastiske og geniale ide at lave en omgang Julebogbytteri.
Man sendte en mail til Mette, og i mailen skrev man, at man gerne ville deltage, hvilke bøger man læste mest, samt ens adresse og Insta – gram. Mette lavede så det ufatteligt store arbejde at matche os alle sammen, og i mit tilfælde har hun virkelig ramt godt!

Jeg blev matchet med Børnenes Bøger, og da jeg læste mailen med Pias svar, gik det hurtigt op for mig, at vi virkelig brændt for de samme historie, og den samme slags bøger langt hen ad vejen. Jeg kan af gode grunde ikke afsløre hvad jeg har valgt at sende til hende, for hun har ikke modtaget pakken i skrivende stund. Men jeg har modtaget min pakke i dag!
Og hold nu fast! Sikke nogle bøger, jeg har lyst til at aflyse julen og bare kravle under dynen og læse!

Version 5

Der var en kuvert, der først måtte åbnes efter jeg havde havde åbnet bogpakken. Brevet forklarede, ud over de dejligste og varmeste jule/nytårsønsker, hvorfor lige de 2 bøger jeg modtog, var blevet udvalgt;

Bog 1
Version 4

Sexing the Cherry“:
Pia havde luret på Instagram, at jeg var ret forelsket i den første (og faktisk indtil nu eneste) bog jeg har læst af Jeanette Winterson nemlig “Fyrpasseren“. Pia har haft “Sexing the Cherry” stående hjemme på bogreolen i noget tid, uden selv af få den læst, og nu er det gået videre til mig, and I love it!
Den lyder så fantastisk spændende, og jeg er utroligt spændt på, om jeg falder lige så meget i svime over sproget når det er originalt, og ikke set igennem en oversætters øjne, som det var i Fyrpasseren.
Bonus info: jeg ELSKER ananas! Ikke at spise dem, men at se på dem, jeg synes de er så smukke, og se lige hvad der er på coveret af denne udgave, er det ikke magisk og meant to be-agtigt !? Det synes jeg !

Bog 2
Version 2Hjerter i chili (Måske bedre kendt som “Like Water for Chocolate”):
Da Pia gik på jagt efter en bog der skulle minde om mit hjertebarn “Åndernes Hus”, sagde Amazon med det samme “Like Water for Chocolate”. Det er en bog Pia selv har læst, og hun var meget begejstret for den. (Nu kommer den dér julemagi ind i det hele igen) Tilfældet vil have det, at Pia faldt over bogen på Sorø stations bogbyttehylde for et par uger siden, og hun har været så sød, at jeg har måtte få den! Jeg er virkelig heldig!
Jeg har allerede kigget lidt rundt i den, og den handler jo blandt andet om mad, forfatteren afslutter hvert kapitel med en opskrift, og jeg glæder mig virkelig til at se om de er tilfældige, eller har noget med kapitlet/historien at gøre. Det kunne jo også være at jeg ender med at teste nogle af dem.
Bonus info: Jeg har faktisk kigget på den her bog rigtig mange gange, men den engelske titel forvirrer mig, så jeg har sprunget den over flere gange end jeg tør tænke på! Men nu er den blevet sendt til mig af noget jeg vil betegne som en julebogengel!

Jeg vil gerne sige tusinde tak til Mette for, at hun gider gøre det her store arbejde, jeg synes det er et så hyggeligt indslag her i julens travlhed, og jeg håber også hun har mod på det næste år.

Jeg vil også gerne takke Pia for at have lagt så meget omsorg og tanke i udvalget af bøger, og jeg tror virkelig at du har ramt plet. Jeg kan ikke vente med at få læst min igangværende bog færdig, og komme i gang med en af dem.

– Louise

2 thoughts on “Julebogbytteri – Louise

  1. Det er simpelthen sådan en dejlig juleleg. Og hvor er det bare dejligt at høre, at du blev glad for bøgerne. Jeg håber, at du vil få nogle gode og hyggelige læseoplevelser. Som sagt var jeg helt vild med Hjerter i Chili, da jeg læste den. Filmen lavet over bogen er også rigtig sød :).

    Glæder mig til at høre, hvad du synes om dem.

    Rigtig glædelig jul!

    De bedste hilsner
    Pia

    Liked by 1 person

    • Jeg har pjækket fra det meste i dag, så jeg kunne blive færdig med min bog. Nu kommer det sværeste så bare, at vælge hvilken en af dem fra dig jeg skal læse :O

      Jeg lover at give tilbagemeldning !
      Selv glædelig jul !
      -Louise

      Like

Skriv et svar

