Boganmeldelse – Test din kat

skaermbillede-2016-11-30-kl-20-51-35

Bogen er et anmeldereksemplar fra HarperCollins Nordic

Testkatten:

skaermbillede-2016-11-30-kl-21-03-42

Navn: Trille
Alder: 4 år, 3 måneder

Jeg har haft det så fantastisk sjovt med den her bog. Trille er ikke helt overbevist, hun syntes det var et frygteligt myr med al den hoppen rundt og noteren ned. Jeg tror heller ikke helt hun var overbevist om genialiteten i, at jeg skulle finde ud af hvilke morderiske planer hun evt. har gemt inderst inde, og hvor manipulerende hun i virkeligheden render rundt og er. Og jeg forstår hende godt nu, for jeg har lært så meget om min kat via den her bog.

Bogen starter med en rigtig god introtekst, så man ved hvordan det hele fungerer og hvad der er i vente. Når du har læst den starter morskaben/galskaben og snart er du helt opslugt af at finde ud af,  om din kat nu er typen der kommunikerer gennem manipulerende kropssprog eller bare vræler højt og inderligt. Er din kat typen der lander let og elefant på et bord, eller glider ukontrolleret i alt inden for rækkevide, er din kat bossen eller bumsen, eller er din kat bare typen der måske synes du virkelig burde tage dig sammen og få hældt noget mad i den forpulede skål?
Det hele er inddelt i kapitler, og efter hvert kapitel er det smart lige at tælle dine point sammen, og notere dem bagerst.

Bogen igennem vil du falde over de sjoveste tegninger tegnet af Erica Salcedo Saiz

Min kat er indekat, og det gjorde at der var nogle tests jeg ikke kune udføre; den med opførslen uden for hjemmet kunne jeg ikke, og heller ikke den om træer. Det gjorde også at Trille fik en ret lav score. Man skulle tro at det var et stort minus, men nej! Den test gjorde at jeg læste mig til så meget ny viden om min kat, og hvorfor hun gør som hun gør. Bogen får 5/5 stjerner, så dig med indekat, snyd ikke dig selv for denne bog, og dig med ude kat, hvorfor har du ikke købt den endnu !?

– Louise