Fem(ten) fredagsfavoritter – Vi ønsker os i denne tid…

Det er nu officielt december, og dermed endelig acceptabelt at skrive ønskelister. Hurra! Louise og jeg har derfor (jule)pyntet lidt på den gængse opfattelse af de fem fredagsfavoritter, og slået os sammen om en ønskeliste med femten ønsker. Så her er hvad vi rigtigt godt kunne tænke os at finde under træet i år.

Sille ønsker sig:

Og når jeg siger “under træet”, så er det faktisk løgn. I vores familie er vi nemlig holdt op med at give hinanden julegaver i traditionel forstand. I stedet rafler vi om gaverne , og der er derfor ingen der ved, hvem de giver til eller hvad de modtager. Så det med at ønske sig noget har jeg slet ikke brug for. Men Louise har plaget mig efter en ønskeliste i ugevis, så nu er den her! Det viste sig jo hurtigt at der faktisk var nogle ting, min indre såvel som ydre materialist sagtens kunne bruge.

1:

papiopress

Denne fine ugekalender med røde pandaer fra PapioPress. Nuttet, much? Jeg mangler en kalender, og jeg mangler vel egentlig også røde pandaer, så det er jo oplagt.





 

 

 

2:

numskull

Jeg er ret glad ved alt fra Numskulls hånd, men især det her The Division Xbox One skin ville klæde min Xbox og mine controllere utroligt godt.



 

 



 

3:

moleskine-notebook-planner-batman-limited-edition
Hvis du ikke har opdaget det, så er jeg lidt desperat efter en ny kalender. I år har jeg brugt en glimrende en fra Moleskine, men formatet har vist sig at være for småt. De har heldigvis lavet denne her, i det fineste Batman-design, og umiddelbart i det rigtige format.




 






 


4:

gamestGavekort har lidt et ry for at være upersonlige, synes jeg. Men jeg elsker dem altså. Og jeg ønsker mig himmelhøjt et af slagsen til GameStop fordi det er en af mine yndlingsbutikker. De skuffer aldrig.



5:

recore

Apropos spil: jeg ønsker mig VIRKELIGT meget at få fingrene i Recore! Jeg ønsker mig også en robotfølgesvend, men den bliver nok for svær at pakke ind, så Recore er et godt alternativ.










6:

niffler

Og apropos følgesvend: FunkoPop har lavet en Niffler. Jeg kan ikke sige meget andet, for jeg tuder allerede over al den nuttethed (og alle de penge, den kommer til at stjæle fra mig)

 

 

 


7: 

91j-wwgneolsl1500jpg-c1f471_765w

 

Jeg ønsker mig faktisk en hel del af dette års spiludgivelser, men man skal jo vælge. Og valget falder således på Titanfall 2, fordi kæmpestore robotter.










 

Louise ønsker sig:

For første gang i mange, mange år, har jeg fatisk ting jeg ønsker mig til jul, og endda så mange, at det har været virkelig svært at udvælge hvilke der skulle med her (luksusproblemer og first world probs, I know). Men jeg har så valgt de største, og mest “åh hvor ville jeg blive latterligt glad, hvis lige det her fandt vej til mit hjørne af juletræstæppet den 24.  december”-ønsker. (Du vil nok undre dig over, at der ikke er ret mange bøger på listen, men jeg er bare typen der elsker brugte bøger, og at finde dem i genbrugsen. Så jeg ønsker mig kun bøger, jeg er 70% sikker på jeg ikke kommer til at støde på i genneren)

1:

p-novels_imgb_42bdc2d1-ed06-429d-bb8b-3768c7faf70a_1024x1024

100 ESSENTIAL NOVELS SCRATCH-OFF CHART:
Jeg elsker virkelig idéen bag den her! En plakat man har hængende som smuk kunst, og når du så lige har fået læst en af de mange fantastiske bøger der er på, så må du lige skrabe forsiden, så de rigtige farver kommer frem. Det kunne også være sjovt at se om man virkelig kunne nå at få den helt skrabet før man må forlade livet. Jeg har prøvet  at tyde de slørede billeder på hjemmesiden, og jeg tror faktisk at jeg allerede (hvis jeg altså er så heldig at få den) må skrabe 4-5 bøger af ! Det er ikke meget ud af 100, men det er da en start.

2:

reunions-cover-1-1

REUNIONS:
Jeg faldt over den her bog ved et tilfælde, og jeg fladt pladask for konceptet bag bogen. Den er skrevet af amatørfotografen Chris Porsz som i dag er ambulanceredder. Chris Porsz brugte meget af 1970’erne og 80’erne på at gå rundt i sin hjemby Peterborough, Cambridgeshire og tage billeder af alt fra punkere, forelskede par, børn, teenagere og så meget mere.
30 år efter besluttede hans sig for at det ville være sjovt at genskabe nogle af billederne med de samme personer. Så det store detektivarbejde gik i gang, og efter utallige timer og hårdt arbejde er det lykkedes ham at genskabe 134 fotos. Hvis du vil læse lidt mere om bogen og se nogle af billederne har MailOnline skrevet en virkelig god artikel om den.

3:

imageDragon Age: Inquisition:
Jeg var så smaskforkælet og heldig at få en PlayStation 4 i fødselsdagsgave tidligere i år. Men det betyder også at jeg ikke længere kan få spillet et af mine yndlingsspil (det er alt for hårdt at bukke sige ned, og sætte stikkene fra min PS4 ned i min PS3 (suk og luksusproblemer og first world probs all over again)). Så jeg ønsker mig virkelig også Dragon Age: Inquisition til jul. Og grafikken skulle også være så utroligt flot, endnu bedre end på PS3. GISP! Det kunne være fantastisk, åh og så kunne jeg måske endelig få scoret Cullen! Sille vælter jo rundt i mænd, og har formået at få Solas på krogen, jeg må altså se at komme ind i kampen!

4:

 tom-dixon-tool-the-bookworm-fjer-bogma%c2%a6rke-quillTom Dixon Tool The Bookworm:
Jeg har i rigtig mange år ønsket mig et af de her bogmærker. Der er 5 slags ( fjeren, hånden, mælkebøtten, forstørrelsesglasset og blækpennen), men jeg kan slet ikke selv vælge. Jeg kunne dog snildt vælge det helt rigtige, da jeg gav Sille et i fødselsdagsgave. Hun fik mælkebøtten, hun er et af mine mange smukke mælkebøttebørn. Du ved, de her fantastiske mennesker der bare bryder igennem alt på deres egen måde.  Men jeg ville blive så glad for at eje et af dem selv, hvilken lykke at kunne putte det ind i sin bog når man bliver tvunget til at tage en at pause.

5:

91qvxfl-ol-_sl1500_

Antique Book Facial Tissue Dispenser Box Cover:
Hvor har den her været henne hele mit liv!? På den ikke klamme teenages-drenge agtige måde, har jeg altid en pakke kleenex stående på mit natbord. 1: fordi jeg er typen der ikke rigtig kan styre mig, og altid ender med at spise i sengen, og fedtede fingre plus biblioteksbøger er bare et no go! Og 2: fordi de der bøger nogle gange, måske lidt, får mig til at græde. Så at havde en dispenser til Kleenex FORMET SOM EN STAK BØGER stående , det er næsten for godt til at være sandt. Men jeg krydser virkelig fingre for at denne lille skævhed finder vej til mig!

6:

il_570xn-928062201_dei4

The Literary Tea Collection:
Jeg elsker te, jeg har et helt skab fyldt med te, jeg kunne leve af te (og hvidt brød, man skal jo også have mad). Og jeg elsker konceptet med en litterær tesamling. Den her lille samling indeholder (i de fineste så bøtter): ALICE IN WONDERLAND, SHERLOCK HOLMES,THE GREAT GATSBY, JANE EYRE og PRIDE AND PREJUDICE. Det er godt nok en lidt dyr omgang, og det er jo pga de fine bøtter, men man kan også købe en billigere udgave i poser, jeg blev bare lige lidt grådig.

7:

61rgdxvdill-_sl1000_CafePress – I Love Books:
Jeg slæber mange ting fra a til b. Og den her ville altså være ret rar at slæbe ting i. Bøger, computer, den der uldne sweater og sokkerne der matcher, gaver, mad, drikkelse og katten (neeeej, hun har da sit eget luksusbur med udkig til 3 sider, så ond er jeg ikke), ja alt det der ikke lige passer ned i tasken. Og så tror jeg den ville give lidt street-respekt på biblioteket.

 

 

Sille og Louise ønsker sig begge:

skifer-graa-1-500x500
En BookSeat, så vores stakkels, gamle lemmer ikke bliver så ødelagt af at sidde i akavade, ubekvemme stillinger når vi læser. De kommer i et væld af farver (de fleste af dem er desværre ikke videre attraktive, sorry!), men vi vil helst eje denne grå udgave. Tak!

2 thoughts on “Fem(ten) fredagsfavoritter – Vi ønsker os i denne tid…

Skriv et svar

