The Autumn Reading tag – Louise

Sofie fra Bogslottet har været så sød at tagge mig i “The Autumn Reading Tag”. Jeg syntes det er et rigtig hyggeligt tag, og havde virkelig håbet at jeg ville blive tagget i det, og så var jeg så heldig at jeg blev det, jubii! 😀
Jeg er selv en rigtig efterårs/vinter-pige. Forår er også godt, sommer bliver bare nogle gange for meget (mest varmen). Jeg elsker uldsokker, store vamsede trøjer og blæsevejr.

1. Er der nogen bøger, du planlægger at læse i løbet af efteråret?

Jeg har faktisk lige planlagt at jeg vil genlæse “Åndernes Hus” og “Dræb ikke en sangfugl“. To bøger der står mit hjerte meget nær, og som jeg aldrig bliver træt af at læse. Jeg synes de indeholder så fantastisk meget, og jeg opdager noget nyt ved hver gennemlæsning.

2. September bringer minder om skolestart: Hvad er den bedste bog, du har læst i skolen? Og hvad var henholdsvis dit yndlingsfag og dit mindst elskede fag i skolen?

Den bog jeg husker bedst fra skolen er De gale. Jeg har fornyligt genlæst den, og jeg er overrasket over hvor meget af den jeg faktisk havde glemt, og hvor velskreven den er. Der var mange sproglige perler i den.
Jeg kunne godt lide historie, jeg syntes det var utroligt spændende, hvilket man nok også godt kan se på min læsevaner. Jeg elsker når jeg kan lære noget om historien, af de bøger jeg læser.
Og mit værste og absolutte hade fag var gymnastik. Alt det hoppen rundt og DU SKAL VINDE, LØØØØØB LØØØØB!! Slet ikke noget for mig. Alt for anstrengende og krævende.

3. Oktober betyder Halloween: Kan du lide uhyggelige bøger og film? Hvis ja, hvilke er så dine favoritter?

Jeg er altså ikke så super god til det uhyggelige. Dog vil jeg sige, at Rosemary’s Baby overraskede mig vildt positivt. Jeg var helt opslugt, og det var kun de sidste 50 sider jeg fandt virkelig uhyggelige.  Måske hvis der var flere af den slags bøger? Så kunne det jo være jeg kunne udvide mine horisonter. Har du nogle forslag?

4. Til november er det tid til bålaftener og fyrværkeri. Hvad er den mest spændende bog, du har læst, som virkelig holdt dig fanget?

Den bog der lige først falder mig ind er Frøken Peregrines hjem for sælsomme børn. Faktisk hele den serie, er nok det sidste jeg har læst hvor jeg virkelig havde svært ved at overholde sengetider, og bare måtte læse og læse og læse. Det samme med efterfølgeren Hollow City, så jeg glæder mig til at se om den sidste bog i serien er lige så god.

5. Hvilken bog er din foretrukne cosy comfort læsning?

Det er lidt kedeligt, for jeg har allerede nævnt dem længere oppe i indlægget, men Åndernes Hus og Dræb ikke en sangfugl er bare tryghed . Jeg lukker lidt mig selv inde i en boble når jeg læser de bøger.

6. Hvilken varm drik er din yndlings, når du er fordybet i en god bog?

Jeg elsker te med honning. Masser af honning, måske er det nærmere honning med te, lyder det for klamt at skrive? Lidt måske? Nå! Men det er altså det jeg godt kan lide.

7. Har du nogen planer i løbet af de næste par måneder, du ser frem til?

Jeg glæder mig rigtigt meget til weekenden  d.18-20 november. Der får jeg besøg af en rigtig god veninde og hendes kæreste fra København. Jeg har ikke set dem i over et år, så det bliver rigtig dejligt!

-Louise
Jeg vil super gerne sende tagget videre til min medblogger Sille, til Luna og til Julie. Jeg håber I vil lege med !

2 thoughts on “The Autumn Reading tag – Louise

  1. Hvis du kunne lide Rosemarys Baby, skulle du prøve Levins Stepford Wives og Et Kys før Døden – de byder på samme slags uhygge, uden at det bliver for meget. Jeg nød dem i hvert fald meget 🙂

    Liked by 1 person

    • Tusinde tak! De er her med putte på læselisten 🙌🏻
      Jeg har set Stepford Wives som film, og syntes virkelig den var god, havd så bare lige glemt at den var lavet over en bog. Flot altså!

      -Louise

      Like

Skriv et svar

