Den Lille Prins – En rejsende bog

Den Lille Prins

Forfatter: Antoine de Saint-Exupéry
Forlag: Lindhardt og Ringhof
Sideantal: 107
Orginalsprog: Fransk(læst på dansk)

1

Jeg har endnu en gang været så utroligt heldig at havde besøg af en rejsende bog.
Denne gang var det “Den Lille Prins” der kiggede forbi. Den Lille Prins er sendt af sted af Rikke fra Flyv med mig.

Jeg har læst “Den Lille Prins” for at par år siden, og det var et virkelig glædeligt gensyn.
Jeg elsker lommefilisofien i historien, og den rør noget dybt i mig, der giver mig lyst til at være et meget mere nerverende og opmærksomt menneske i min hverdag.

Slutningen er så en helt anden historie. Jeg kan godt forstå hele filosofien i, at døden jo bare er endnu en rejse, endnu en begyndelse, og at man skal lærer at give slip på det man har lært at holde  af og det man har fået gjort tamt. Men derfor syntes jeg stadig godt lige, at forfatteren kunne havde tegnet ham en magisk tryllefløjte, der kunne kalde hans trækfugle tilbage, så han kunne komme hjem til hans vulkaner og hans blomst.

Prinsen skal dog ikke hjem helt endnu. Den skal vider ud i Danmark og besøge bogblogger,  jeg ved ikke hvem endnu, så hvis du har lyst til at få besøg, må du endelig sige til 😀

Og jeg er ikke den enste her i “huset” der er ked af at se ham rejse.

unknown1
Prinsesse Trille har virkelig også været fan af hans besøg. Faktisk så mege at han måtte komme på besøg i den hemmelige hule, der ellers normalt kun er for piger. Prinsesse Trille hilser også lige og siger at bogen er en perfekt størrelse. Den kan nemmelige holdes i en hånd så hendes undersåt (det er jo så meget Louise), kan nusse hende med den anden.

-Louise

6 thoughts on “Den Lille Prins – En rejsende bog

  1. Hej
    Jeg kunne godt tænke mig at få besøg af ham 🙂
    Jeg har aldrig læst bogen, og er blevet ret nysgerrig nu den er blevet sendt på rejse 🙂
    Fra en Louise til en anden 😉

    Liked by 1 person

Skriv et svar

