Nintendo Switch – Har jeg set lyset?

Jeg har aldrig været specielt stor fan af Nintendo, hvilket jeg har indtryk af at man skal være hvis man vil kalde sig selv gamer. Så undskyld, I guess. Måske er hele manien med de gamle konsoller, inklusiv Atari, simpelthen gået henover hovedet på mig. Måske er det fordi de blev udgivet på et tidspunkt hvor jeg bare ikke var gammel nok til at sætte pris på dem, eller fordi mine forældre ikke lige havde råd til at forære mig sådan en maskine (Jeg tror heller ikke de selv vidste, hvad det gik ud på). Måske er det fordi min første spillekonsol var den oprindelige Playstation. Måske er det fordi jeg bare ikke går specielt op i at være på for- eller bagkant med noget som helst, og egentligt bare gerne vil have en god oplevelse, uanset mærket på konsollen.
Men gutter, jeg tror jeg mere eller mindre er blevet omvendt. Forleden faldt jeg over min yndlings-GhostRobos reaktion på den første lanceringsvideo fra Nintendos nye konsol, og det kan godt være at hans energi og forventningsglæde smittede af på mig, for jeg tog mig selv i at råbe “HOLY CRAP!” meget højt. Og således tror jeg, at jeg er en smule Nintendo-fan alligevel.

 

Jeg er, som jeg sikkert har nævnt før, udelukkende konsolspiller. Det kan godt være at mange gamere mener, at det er mere “rigtigt” at spille på PC, og ja ja, der er da også noget om bedre opløsning, FPS og generel kvalitet, men det gider jeg egentligt ikke diskutere. Konsoller er og bliver min foretrukne måde at spille på. Punktum. Eller skulle det have været et komma? Det skulle det måske, og så skulle der have stået “men” bagefter. For jeg tror måske at Nintendo har begået en genistreg og lavet en perfekt blanding af konsol og klassisk Nintendo to-go. Er dette konsollen vi alle har ventet på? Er det lykkedes Nintendo at omvende mig? Jeg er ikke helt sikker, men det ser da fabelagtigt ud:

I en tid hvor konsolgiganterne efterhånden er løbet tør for nyskabende idéer og tydeligvis bare laver deres maskiner mindre, og lader som om at det er smart alene på grund af størrelsen (jeg kigger på dig, Microsoft) er det rart at se, at Nintendo her tænker i helt nye baner. Kombinationen af en hjemme-konsol og en lille maskine, der kan tages med overalt, tiltaler i hvert fald mig. Tanken om at jeg sagtens kan tage en lang togtur uden at gå glip af gameplay gør mig glad helt ned i maven, og jeg ser virkeligt frem til at finde ud af, om Nintendo lever op til hypen.

Mine eneste bekymringer lige nu går egentligt kun på, om kvaliteten af selve maskinen er høj nok, eller om fantastisk klodsede mennesker som mig kommer til at ødelægge noget, når vi skal sætte Switch i dock’en. Men okay, Nintendo kan vel næppe helgardere sig mod kludremikler som mig. En anden grund til bekymring er selve controlleren, der altså ser en smule kantet og ikke videre behagelig ud. Om mine uhyggeligt små (altså, ikke Trump-små) hænder vil kunne holde til at spille i mange timer ad gangen, må tiden vise.

Nintendo Switch er indtil videre sat til at blive solgt fra marts 2017, hvilket er enormt pænt af dem, for min fødselsdag er i april. Jeg har således en måneds tid til at læse anmeldelser og få anbefalinger, før jeg beslutter om jeg skal købe den som fødselsdagsgave til mig selv. Og jeg har nogle måneder til at skrabe penge sammen til den. Hvad skal man også med en opsparing?

– Sille

One thought on “Nintendo Switch – Har jeg set lyset?

  1. Pingback: Så meget godt i vente… | This Fictional Life

Skriv et svar

