Bogsalg

Mit lokale bibliotek holder bogsalg de næste 10 dage.
I går var første dag, og jeg havde glædet mig som et lille barn.
Der var så mange bøger! SÅ MANGE!
Og fyld posen for en 20’er !
IMG_9347
Min faster arbejder på biblioteket, og hviskede i mit øre, at jeg burde kigge ind løbende, for der var lige så mange bøger nede i deres magasin, der skulle sælges.
Jeg fik fyldt en pose med alle mulig herligheder. De fleste til mig selv, et par til veninder, og et par til farmor.
Der var også et par der gik til den intetanende veninde jeg fik slæbt med. De var en “Undskyld jeg lokkede dig i en fælde, og ikke rigtigt svarede på nogle af dine spørgsmål, eller konverserede med dig, i den time vi var der” gave. (Den blev godtaget, heldigvis! Jeg følte mig meget flov over at have lokket hende med, men tænkte at jeg godt kunne være voksen. Kunne styre mig, snakke samtidig, og ikke lukke mig inde i min bogverden. Det kunne jeg så ikke. Slet ikke)
IMG_9341.jpg
Jeg fik 2 John Irving (Slip bjørnene fri og Min filmaffære). Jeg har endnu ikke læst nogle af  dem, så det glæder jeg mig til. John Irving er en af mine yndlingsforfattere. Hans skrivestil er balsam for min sjæl, og hans historier fanger mig næsten hver gang.
Herman Bang er til farmor, ham er jeg aldrig rigtig kommet i gang med.
Life Panduro har jeg aldrig helt fået læst noget færdig af (FY Louise FY!), men “Høfeber” skulle være en sjov lille størrelse, og et god sted at starte, har jeg hørt.
Skatteøen er en af de bøger jeg altid gerne har ville læse, men aldrig rigtig har kunne finde, når lysten til den har meldte sig, så er det da heldigt man lige kunne få den med i posen.
Og hvilken pose, jeg fik så meget fint(det ville tage alt for lang tid at nævne dem alle sammen, og det ville også blive lidt kedeligt at læse). Og så kun for 20 kr 😀

– Louise

Skriv et svar

